Urządzenia rolkowe BT 612 / 642 stanowią bazę do rozbudowy do pełnej, uniwersalnej linii diagnostycznej. Nowoczesne oprogramowanie sterujące to łatwość obsługi, szerokie możliwości analizy i archiwizacji wyników badań
Elementy składowe:
Zależnie od potrzeb, kompletna linia diagnostyczna może składać się z:
Urządzenia rolkowego BT 6×2 (więcej szczegółów TUTAJ)
BT 612 VISIO | BT 642 VISIO | |
---|---|---|
Nacisk osi (t) | 13 | 18 |
Zakres wskazań (kN) | 8 / 40 | 8 / 40 |
Zakres pomiarowy (kN) | 40 | 40 |
Prędkość rolek (km/h) | 2,5 / 5 | 2,5 / 5 |
Średnica rolki (mm) | 282 | 282 |
Podwyższenie rolki napędowej (mm) | 50 | 50 |
Powierzchnia rolek | ||
Szer. pomiarowa na kanale (mm) | 800-3000 | 800-3000 |
Szer. pomiarowa na posadzce (mm) | 600-2800 | 600-2800 |
Moc silników (kW) | 2 x 9 | 2 x 11 |
Rodzaj wyświetlacza | MONITOR PC (LCD) | MONITOR PC (LCD) |
Dodatkowo dostępne są wersje z oznaczeniem MB posiadające aprobatę Mercedes-Benz do stosowania w autoryzowanych stacjach serwisowych |
Testera zawieszenia NTS 450, pracującego w oparciu o metodę EUSAMA
Parametr | NTS 450 |
---|---|
Dop. nacisk na oś [t] | 2 |
Amplituda drgań [mm] | + / - 3 |
Częstotliwość {Hz] | 25 - 0 |
Moc silników [kW] | 2 x 1,5 |
Metoda pomiaru | siła przylegania koła do nawierzchni (wg metody EUSAMA) |
Funkcja wykrywania stuków | Opcja |
Urządzenia do wstępnej oceny ustawienia kół jezdnych RLT PKW / LKW
Parametr | RLT PKW/LKW |
---|---|
Dop. nacisk na oś [t] | 9 |
Zakres pomiaru [mm/m] | -20 / +20 |
Zasilanie | 5V (z jednostki sterującej) |
Konstrukcja | dwuelementowa, z płytą usuwającą naprężenia |
Urządzenia do wymuszania szarpnięć kołami pojazdu SPID 20000 Funk ze sterowaniem radiowym
Parametr | SPID 20000 Funk |
---|---|
Dop. nacisk osi | 20.000 kg |
Dop. nacisk koła | 10.000 kg |
Wymiary płyty kontrolnej | 750 x 750 mm |
Skok płyty kontrolnej | +/- 50 mm od położenia środkowego |
Siła przesuwu płyty | 30.000 N |
Ciśnienie robocze oleju | 110 bar |
Przyłącze elektryczne | 400 V, 50 Hz, 2,2 kW |
Napięcie sterowania | 24 V |
Pojemność zbiornika agregatu | ok. 11 l |
Poziom hałasu | ≤ 75 dB(A) |
Parametry przyłącza zasilającego | 3 x faza +N + PE, 400 V, 50 Hz, zabezpieczenie T 16 A |
W pełni uniwersalna linia diagnostyczna w kompletacji dla stacji kontroli pojazdów zawiera czujnik nacisku na pedał hamulca, czujniki ciśnienia w pneumatycznych układach hamulcowych, pilot zdalnego sterowania, pokrywy na tester zawieszenia, umożliwiające bezpieczny przejazd samochodem ciężarowym oraz przystawkę do badania hamulców motocykli.
Przykładowe wyposażenie dodatkowe:
waga 8-czujnikowa
symulator obciążenia z siłownikami dociążającymi oś pojazdu
symulator obciążenia z hydraulicznym systemem podnoszącym zestaw rolek (do sprawdzania hamulców w naczepach bez ładunku)
dodatkowy monitor powtarzający
dodatkowy zestaw wskaźników analogowych